Dostal jsem několikrát žádost o popsání práce v USA, co nakonec dělám a jaké je prostředí a firemní kultura v zámoří. Naplňuje práce pro First Data moje očekávání? Jsou to již dva měsíce co pravidelně docházím do Millenium komplexu naproti přes ulici. Již dva měsíce vysedávám osmihodinovku, která byla naštěstí vždy zakončena milým výplatním šekem, takže mohu něco popsat.
Pogo, FD verze populárního Square. |
Rivalita ale vůbec není patrná v mém okolí. Všichni stále působí mile, alespoň co se marketingového oddělení v mému suite týče. Aneb nemohu si odpustit menší úryvek skutečného dialogu, jež se stal zdejším evergreenem. Dovolím si nepřekládat.
A: "Is this a marketing suite?"B: "Yes, it is."A: "I though so, everybody is smiling here and wearing cute clothes."
Nevím odkud k nám osoba A zabloudila, ale měla pravdu, úsměvy na tvářích tu mají všichni (oblečení si hodnotit netroufnu). Nikdo nepůsobí vůbec nuceně. Minulý týden jsme měli teambuilding seminář, kterého se zúčastnila zhruba polovina našeho oddělení, kde se nachází kolem 40 lidí. Naše suite má dva hlavní týmy, první Brand & Reputational Marketing se zaměřuje na výzkum, budování značky a také řídí vlastní kreativní tvorbu (silný a talentovaný creative services minitým). Sem patří moje spolubydlící Jessie, která se specializuje na marketingový výzkum. Druhý hlavní tým se jmenuje Global Digital Marketing, je více technicky zaměřený - překvapivě do něj patřím já. Jeho větší část, web tým, se zaměřuje na samotnou správu nejenom stránek firstdata.com, ale i všech přidružených url, o něž za ta léta FD nabobtnala. A dva stálí členové se zabývají merketingovou automatizací a marketing operations. Moje práce je právě pro toto uskupení.
Marketingová automatizace? Nehledejte za tím vědu, marketingová činnost byla vždy více kreativní, stochastickou činností - právě na jejím organizování a automatizaci se dá ušetřit to nejcennější. Čas a následně lidské zdroje. Marketing operations je o nastavování procesů a říkání ostatním marketerům jak dělat jejich práci. Dost odvážná práce pro internistu jako jsem já. Moje vedoucí Kathy vidí právě v této větvi marketingu budoucnost, to ona si vydupala tento směr a ona přiživuje kyslíkem snahy v této oblasti. Správně fungující procesy naprosto zásadně mohou ovlivnit hlavní účel našeho marketingového oddělení - generování tipů (leads) pro prodejce.
Příště již trochu konkrétněji jak tady přispívám já.
______________________________
Pracovní soundtrack: Bratři Ebenové.
Žádné komentáře:
Okomentovat